Vnitřní řád školní jídelny
při Fakultní základní škole Pedagogické Fakulty UK
Mezi Školami 2322,
Mezi Školami 2322/1
158 00 Praha 5 – Stodůlky
Telefon 733 647 214, e-mail:jidelna@fzsmeziskolami.cz, www.strava.cz
Školní jídelna zabezpečuje školní stravování žáků základní školy a závodní stravování zaměstnanců organizace.
Školní stravování se řídí především vyhláškou č.107/2005 Sb. o školním stravování a závodní stravování se řídí vyhláškou č. 84/2005 Sb. o závodním stravování,
dále pak zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon., zákonem č. 258/2000Sb., o ochraně veřejného zdraví., vyhláškou č. 602/2006 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o GDPR
Školní jídelna je v provozu pouze v pracovní dny podle potřeby školního zařízení.
1) Výdej obědů
11:45 – 14:00 hod. (nebo dle nařízení vedení školy)
Výdej obědů do přinesených nádob v 1. den nemoci probíhá odděleně od hlavního výdeje obědů - 11:30 – 11:45 hod. (boční vchod do jídelny)
2) Dotovaná strava
Nárok na odběr dotované stravy má každý žák po řádném přihlášení ke stravování (odevzdáním vyplněné přihlášky
ke stravování), zaplacení obědů a zakoupení čipu, který slouží k identifikaci strávníka při výdeji obědů.
Žák – (na základě vyhlášky č. 107/2005 o školním stravování) má právo odebrat denně oběd. V době nemoci je nutné oběd odhlásit. První den neplánované nepřítomnosti ve škole (např. první den nemoci) si může žák obědy odebrat – do přinesených nádob v době od 11:30 do 11:45 hod.
3) Způsob přihlašování, odhlašování ze stravování
Ke stravování se strávník (zákonný zástupce) přihlásí přihláškou, obdrží variabilní symbol, adresu pro internetové objednávání a formulář pro zavedení trvalého příkazu k úhradě.
Po úplném ukončení stravování je strávník povinen tuto skutečnost nahlásit vedoucí školní jídelny za účelem vyřazení z evidence a finančního vyrovnání stravy. Žáci, kteří vychází z 9. třídy jsou odhlašováni automaticky.
Důležité upozornění: Pokud se vaše dítě v průběhu školní docházky přestane stravovat, je třeba tuto skutečnost nahlásit vedoucí školní jídelny a neprodleně zrušit trvalý příkaz!!! U ostatních plateb je nutné domluvit v kanceláři způsob vrácení případného přeplatku.
4) Cena dotovaného oběda
Finanční limity = cena oběda pro jednotlivé kategorie je stanovena na základě přílohy č. 2 vyhlášky o školním stravování
č. 107/2005 takto: strávníci žáci jsou zařazováni do věkových skupin = kategorií na dobu školního roku, ve kterém věku dosahují.
Školní rok trvá podle zákona č. 561/2004Sb, Školský zákon, od 1. 9. do 31. 8. následujícího roku.
5) Způsob placení stravy
Obědy jsou hrazeny bezhotovostně, převodem na účet školní jídelny. Dále je možné hradit obědy prostřednictvím pošty na účet školní jídelny.
Strávníci platí obědy předem, tj. nejpozději do posledního dne v měsíci musí být uhrazeno stravování na měsíc následující.
Nezaplacený oběd nemůže být vydán!!!
TRVALÝ PŘÍKAZ K ÚHRADĚ: K Vašemu účtu v libovolné bance zadat k 20. dni v měsíci /platíme dopředu/ trvalý příkaz ve prospěch účtu ŠKOLNÍ JÍDELNY č. 122427379 / 0800
Výše měsíční úplaty:
Žáci 7-10 let na částku ………..798,- Kč
Žáci 11-14 let na částku……….840,- Kč
Žáci nad 15 let na částku……...882,- Kč
Variabilní symbol pro platbu na obědy přidělí strávníkovi hospodářka školní jídelny. Je to číslo, které vygeneruje počítač. Pokud není u platby uveden správný variabilní symbol, nemůže být platba přiřazena správnému strávníkovi. Proto je nutné věnovat správnému vyplnění tohoto symbolu zvýšenou pozornost.
Strávníci a jejich zákonní zástupci jsou povinni neprodleně nahlásit případné změny účtu.
b)Poštovní poukázka
K vyzvednutí na poště – poštovní poukázka 114
Částka Kč: ……= cena oběda dle kategorie X počet dní v následujícím měsíci
Adresa majitele účtu: FZŠ PedF UK Praha 13, Mezi Školami 2322
Mezi Školami 2322/1
158 00 Praha 5 – Stodůlky
Číslo účtu: 122427379/0800
Variabilní symbol: je přidělen při přihlášení strávníka
Obědy se platí do 20. dne předchozího měsíce na měsíc následující.
6) Vyúčtování plateb
Trvalým příkazem je hrazena pevná částka na stravu na následující měsíc. Přeplatky, které vzniknou jednotlivým strávníkům, budou vráceny na konci školního roku v červenci na účty uvedené v přihlášce ke stravování. U dětí, které pokračují ve školní docházce následující školní rok je z přeplatku odečtena záloha na září. Pokud potřebuje strávník vyúčtování v jiném termínu, je možné se domluvit s vedoucí školní jídelny.
7) Bezúplatné stravování
Škola je zapojena do projektů pomáhajícím rodičům s úhradou za obědy. Veškeré informace lze získat u vedení školy.
8) Způsob objednávání a odhlašování oběda
Strávník má možnost vybrat si zpravidla z 3 druhů pokrmů a oběd na následující den do 14 hodin předchozího dne je možnost výběru i odhlášek prostřednictvím www.strava.cz .
Odhlášky obědů v době nemoci mohou být uplatněny na www.strava.cz do 14.00 hodin předchozího dne, dále pak telefonicky, e-mailem nebo osobně nejpozději do 8.00 hodin příslušného dne.
První den neplánované nepřítomnosti ve škole je možné stravu vydat do přinesených nádob. Ostatní dny nemá strávník nárok na státem dotovanou stravu.
Poslední týden před začátkem hlavních prázdnin jídelna odhlášky nepřijímá z důvodu vyprázdnění skladů a uzavření hospodaření ve školním roce.
Odhlášky: tel.:733 647 214 email: jidelna@fzsmeziskolami.cz, http://www.strava.cz/
Omluva dítěte nestačí pouze třídnímu učiteli, obědy odhlašujte zvlášť vedoucí školní jídelny.
9) Stravování v době nemoci
Žáci mají nárok na oběd, jen když jsou příslušný den ve škole. V době nemoci se poskytuje strava pouze 1. den nemoci do přinesených čistých, neskleněných nádob. Ostatní dny je nutné odhlásit.
10) Jídelní lístek a výběr jídel
Školní jídelna obvykle připravuje na výběr tři jídla. Pokud počet přihlášených strávníků k jídlu nepřesáhne dvacet porcí, jídlo se z ekonomických důvodů nepřipravuje. Jídelna v tomto případě nemůže dávat tuto skutečnost strávníkům na vědomí. Strávník pak automaticky dostane oběd číslo jedna.
Jídelní lístek je vyvěšen v jídelně, v kanceláři ŠJ a na webových stránkách školy.
11) Dietní stravování
Jídelna vydává dětem jejich vlastní, doma připravenou a donesenou stravu.
S rodičem je na základě lékařského posudku o nutnosti dietního stravování dítěte sepsána smlouva o výdeji stravy, která stanovuje podmínky obou smluvních stran. Donesená strava je uložena v lednici k tomu určené. Po příchodu strávníka je oběd regenerován na požadovanou teplotu a vydán strávníkovi.
12) Chování žáků v jídelně
- do školní jídelny mohou žáci v době oběda vstoupit pouze na pokyn pracovníka, který vykonává dozor
- do jídelny žáci vstupují přezutí a mají umyté ruce s použitím dezinfekce
- žáci se v jídelně chovají slušně, ohleduplně, nekřičí, neběhají a čekají v pořadí na odběr jídla
- dodržují zásady hygieny, společenského chování a stolování
- stravu a nápoje si vyzvedávají samoobslužně u výdejního pultu a to v pořadí tác s příborem, polévka, moučník, salát nebo ovoce
- přiložením čipu k výdejovému snímači si odebírají jídlo číslo 1 nebo 2 případně 3 (podle toho, co si objednali předchozí den), na konci výdejní linky si odeberou nápoj
- použité nádobí a tác odkládají do vyhrazeného okénka a dbají pokynů personálu kuchyně
- strávníci se řídí pokynů pedagogických pracovníků, kteří v jídelně vykonávají dozor a pracovníků zařízení školního stravování
- v případě opakovaného hrubého porušování slušného chování mohou být žáci vyloučeni ze školního stravování
- žákům ani zaměstnancům není dovoleno odnášet nádobí, pokrmy, moučníky a mléčné výrobky mimo prostor školní jídelny, pokrmy jsou určeny k přímé spotřebě ve školní jídelně, žáci si mohou odnášet pouze ovoce
- po obědě zanechávají svoje místo čisté, v případě že něco rozbijí, vylijí nebo se přihodí drobná nehoda, požádají o pomoc pedagogický dozor
- do školní jídelny není povolen vstup cizím lidem, kteří nemají zakoupen oběd
- vzhledem k novému nařízení je v jídelně zakázáno pořizovat fotografie a jiné obrazové záznamy
13) Hlášení závad, úrazů a nevolností
Jakékoliv závady hygienického, technického charakteru, nevolnosti a úrazy je třeba neprodleně hlásit dozoru ve školní jídelně, případně kuchařce, vedoucí školní jídelny. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
14) Ochrana osobních údajů
Informace o strávnících jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se Zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000Sb., v platném znění.
Školní jídelna osobní údaje získané od strávníků nebo jejich zákonných zástupců užívá výhradně pro vnitřní potřebu jídelny, pro účely sjednávání a vyúčtování stravovacích služeb. Zpracování osobních údajů je možné kdykoliv odvolat.
15) Úřední hodiny hospodářky ŠJ
Po – Pá: 8.00 – 8.30 hod., 11:45 – 14:00
16) Dotazy a připomínky
Možno uplatnit u vedoucí školní jídelny na tel. č.: 733 647 214, email: jidelna@fzsmeziskolami.cz
Pavlína Krátká – vedoucí školní jídelny
Zuzana Kolaříková – hospodářka školní jídelny
Tento provozní řád vstupuje v platnost dnem 1. září 2025
Mgr. Petr Kubička – ředitel školy
Copyright © 2021 - 2025 | Fakultní základní škola PedFUK &  
Vitalex Computers s.r.o.
- Tvorba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies